2022年11月7日星期一

自由

自由是普世價值。我估大部分人都會應為自由是好東西。 財務上自由更加係一般打工仔既夢寐以求既事。

未做到財務自由,對財自一定有些美好既憧憬,認為到了財自的景界,就會快樂。我雖然未到財自,但再仔細諗一諗,WFH 期間,每返一天公司,就有兩天在家"工作",其實在家沒有做公司野,因為本身在公司工作都不多,在家中都係做自己既事情。某程度上有點類似財自既情況,就係有錢用,但不用返工。但事實,自己本來的煩惱依然存在,例如小朋友既前路等問題。不會因為財自而消失,相反地,因為多左時間,思考多了,原本煩惱既事会變得更煩惱。

財自只不過令人多左選擇權(option)去做人生既選擇。但財自是不是真正自由呢?我覺得不是。

論自由,我早幾個月,少做了期權,所以這幾個月少了投資收入,其實可以話輸少了很多。反而自己心裡自由左好多。以前做開SP 不斷赢既時候,就會越來越依靠SP, 不知不覺上癮了。其實係自己變左金錢既奴隸,自己不能夠自由控制自己思想和行為,但呢幾個月,多了自己既思想,可以自己想睇就睇個市,唔想睇就唔睇個市,有時間可以發掘自己興趣同思考。

自由其實好簡單,就係自己對事情可以作決定。在這個定義下,財務自由可以定義為在財務上自己可以做決定,例如不用太多顧慮就可以買到自己須要既必須品,可以過到自由喜歡的生活。不再為赢錢的快感而去投資。在這定義下,我現在也可以說是初级的財務自由了,只不過現在還須要返工。


1 則留言:

  1. 財自只是一種狀態
    最後要知道自己要什麼(夢想)
    搵錢 > 財自 > 想做的事/夢想
    有時最難係知自己最想做的事/夢想

    回覆刪除