2021年3月24日星期三

絕對價值 vs 相對價值

世界上是否有絕對價值既野?不論其他野既價值高或低,絕對價值都不變?我發覺應該冇。物品冇,貨幣冇,社會地位冇,連每個人既身份角色都冇。以我有限知識,所有事,物和人都冇。所有野都只係有相對價值,沒有絕對價值。

投資上都不用多講,價值都係相對。如果唔係,就唔会時刻價格不斷變化。事情也是一樣,對同一件事既價值觀,經歷了某些其他事情後,可能也会改變。例如在小時候學音樂覺得這藝術好有意義,但出來社會一段時間後,發現揾錢有意義D,音樂價值相對低了。

不過最近也發現,自己與身份角色上相同的其他人比較時,價值也有變化。當某君覺得其他人表現不佳,某君對自己評價会提高。自己自問近排沒有大變化,理應自己既價值應該沒有大變化。我認為應該係某君"發現"了我某些價值,所以我既評價忽然高了。就像價值投資人發現了某股票在市場上被低估。但如果某君明天覺得其他人比自己表現好呢?那明天我的评價也會相對降低。

可能這就是資本主義下,看人和事的必然現象。

在物理學上有绝對溫度,在絕對0度下所以粒子停止運動,係有定義。温度有絕對,但我諗價值只有相對。



沒有留言:

發佈留言